شناسهٔ خبر: 25005 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد:

بهسازی و روکش آسفالت راه‌های استان اصفهان/ تجهیز و آمادگی راهدارخانه‌های بین راهی

آسفالت میکروسرفیسینگ محور نطنز – بادرود اقدامات انجام شده جهت نگهداری راه‌ها و راهدارخانه‌های استان اصفهان توسط رییس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تشریح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، در راستای حفظ سرمایه‌های ملی، افزایش سطح بهره‌وری رویه‌های آسفالتی، لکه‌گیری و روکش آسفالت محورهای استان، اقداماتی صورت گرفته که رییس اداره نگهداری راه‌های اداره کل در این خصوص گفت: قراردادهای متعدد لکه‌گیری و روکش آسفالت با اعتباری بالغ بر ۱۲۷۰ میلیارد ریال جهت این امر منعقد شده است.

وی انجام آسفالت پلیمری محور اردستان – نایین، دامنه – سه راهی سد، پل نوغان – الیگودرز، کاشان – اردستان، نایین – اصفهان و انارک– نایین را از جمله این اقدامات نام برد و گفت: لکه‌گیری هندسی و آسفالت sma محورهای اصفهان – شهرضا، شهرضا – دهاقان، مبارکه–  بروجن و اجرای روکش آسفالت زرین شهر – شهرکرد نیز در این راستا انجام شده است.

فقهی افزود: قراردادی با بخش خصوصی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال به منظور تولید قیر امولسیونی به منظور استفاده در آسفالت‌های سطحی و حفاظتی (تک کت، سیل کت و ...) منعقد شده که تاکنون حدود ۸۰۰ تن قیر امولسیونی تولید و تحویل شده است. همچنین اجرای تک کت به ارزش ۸۶۰ میلیون ریال و درز گیری پلیمری با هزینه‌ای بالغ بر ۲۷۰۰ میلیون ریال در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در راستای تأمین امنیت راه‌ها و تسریع در امر خدمت رسانی بهتر در زمان مناسب و شرایط بحران از جمله تصادفات جاده‌ای، نزولات جوی، کمک رسانی و اسکان مسافران در راه مانده در مواقع اضطرار و عملکرد بهتر در عملیات امداد جاده‌ای و استقرار تجهیزات و اکیپ‌های راهداری در محورهای مواصلاتی استان با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال اقدام به تجهیز، تکمیل و بهسازی راهدارخانه‌های استان نموده است.

طبق این برنامه از جمله راهدارخانه‌هایی که در این راستا بهسازی، تکمیل و تجهیز شده‌اند را می‌توان به راهدارخانه قمیشلو در شهرستان مبارکه، راهدارخانه‌های مرکزی نطنز و طرق در شهرستان نطنز، راهدارخانه‌های پشته و دولت قرین در شهرستان سمیرم، راهدارخانه‌های رحیم آباد و اداره مرکزی نایین در شهرستان نایین، نوغان در شهرستان فریدن و زواره در شهرستان اردستان اشاره کرد.

نظر شما